fbpx

Gericht aan de slag met jouw burn-out herstel dankzij inzicht in je neurotransmitters

Krijg meer inzicht in wat neurotransmitters zijn, hoe ze je burn-out beïnvloeden én hoe jij invloed kan uitoefenen op de aanmaak van neurotransmitters.

Hoe beter jouw neurotransmitters in balans zijn, hoe beter jij je voelt en hoe beter je met veranderingen, stress, angst en onzekerheden om kan gaan.

De 3 belangrijkste neurotransmitters bij burn-out worden besproken: dopamine, serotonine en GABA. Je leert wat de rol is van iedere neurotransmitter, wat er gebeurt als je een tekort opbouwt en hoe je de aanmaak van de neurotransmitters kan beïnvloeden door de juiste voeding te kiezen.

Start jouw herstel met het downloaden van mijn gratis e-book: 'Zo herstelde ik van mijn burn-out en paniekaanvallen dankzij de werking van neurotransmitters.

Wil jij:

Meer inzicht in de fysieke achtergrond van jouw burn-out klachten?

Je weer lekkerder in je vel voelen?

Begrijpen waar je gevoelens/gedrag mogelijk vandaan komen?

Mijn naam is Lenneke en tijdens mijn burn-out kreeg ik o.a. last van angst- en paniekaanvallen, vermoeidheid en ik lag nachtenlang wakker. Dit had een aantal oorzaken, waarbij een aantal gebeurtenissen uit het verleden verwerkt dienden te worden. De stress werd stukken minder, maar lichamelijk leek ik maar niet te herstellen. Uiteindelijk kreeg ik dankzij orthomoleculaire therapie inzicht in o.a. mijn neurotransmitters. Ik bleek grote tekorten te hebben in mijn neurotransmitters, wat een tweede oorzaak bleek van mijn angstklachten en slaapproblemen. Het betekende ook  dat de aanmaak van deze neurotransmitters ergens in mijn lichaam spaak liep.

Niet zo gek, gezien mijn voorgeschiedenis van veel stress, veel sporten en veel te weinig eten (anorexia atletica). Ik had simpelweg niet de juiste bouwstoffen om neurotransmitters aan te maken.  

Zo vielen er ineens een heel aantal dingen op hun plek. Ik raakte gefascineerd en ik was verbaasd. “Waarom weet niemand dit?” is een vraag die ik mezelf zo vaak heb gesteld. En ook “waarom doen we in Nederland nog zo weinig met deze kennis?”.

Ik besloot dan ook om een positieve bijdrage te leveren aan het verspreiden van deze kennis en ging zelf orthomoleculaire therapie te gaan studeren.

Inmiddels heb ik de volgende opleidingen afgerond:

  • Orthomoleculair adviseur basis
  • Orthomoleculair adviseur gevorderd
  • Sportmassage
  • Mindful Cycling instructeur (gericht op ademhalingstechnieken en mindfulness

Wil jij de eerste stap zetten en inzicht krijgen in wat neurotransmitters zijn en hoe ze invloed hebben op jouw gemoedstoestand? 

Vraag dan nu mijn e-book aan! 

Start jouw herstel met het downloaden van mijn gratis e-book: 'Zo herstelde ik van mijn burn-out en paniekaanvallen dankzij de werking van neurotransmitters.